Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

torsdag 26 juni 2014

Matte - igen

Idag mår jag för ovanlighets skull riktigt bra och är rätt pigg, så jag har tagit itu med en hel del viktiga saker. Tessan skall ha hjälp att packa, och så skall vi prata igenom morgon-dagen så att hon vet åtminstone det jag vet om vad som skall hända. Hon kommer nog att vara rätt nervös, och att åka bil i flera timmar blir jobbigt... men tänk, sedan skall hon inte behöva resa fler gånger, utan få stanna i sitt för-alltid-hem i resten av sitt liv (vilket jag hoppas blir långt och lyckligt)! Jag älskar berättelser med lyckliga slut...

Dessutom arbetar jag med förberedelserna för Teknikdagen i Rudskoga den 27 juli, då Djurskyddet Kristinehamn som vanligt skall vara med. I år är jag ansvarig för hela projektet, vilket är jätteroligt, och eftersom jag är migräniker ser jag till att allting skall vara klart i god tid innan så att jag inte behöver stressa. Vi står på tre ben den här speciella dagen: lotterier (både för vuxna och för barn), loppis och försäljning av djursaker samt det allra viktigaste, nämligen information både om Djurskyddets verksamhet och om olika djurskyddsfrågor. Lotterierna är redan ordnade, loppis och försäljning skall jag ta itu med i morgon och informationsmaterial m.m. är på gång... så vad som sedan återstår är att hämta tältet, banderollerna, bord och stolar m.m. så att de finns hemma hos mig och är redo att frakta till Rudskoga den aktuella dagen. Å, vad det skall bli kul!!! Gammelmatte skall också vara med och hon håller som bäst på att tillverka myntaleksaker - förra året såldes hennes leksaker slut på nolltid, så i år får vi nog ha ett större lager med oss *ler stort*.

Tänk, jag pratade nyss med arrangörerna i telefon, och de uttrycker en sådan glädje över att föreningen kommer i år också... att höra det värmer hjärtat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar