Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

torsdag 15 maj 2014

Matte

Tänkte bara att ni kanske ville se en allra första glimt av Tessan? Det här är det första fotografi jag har tagit på henne:

Hon kommer att bli ett utmärkt bolisämne, tror jag, eftersom hon redan behärskar den viktiga konsten att gå under cover! *skrattar*

Nej, skämt åsido vill jag låta henne få ta tid på sig att anpassa sig - hon har varit med om mycket som varit stressande innan hon kom hit, och behöver få vila. Så jag stör henne inte mer än jag måste än så länge... ser till att hon har allt hon behöver, men låter henne välja själv om hon vill ha kontakt eller inte. Och hittills har hon valt att ligga lågt, om man säger så. Igår kväll kom hon fram två gånger och hälsade på mig, och då strök hon sig mot min hand och mitt ben (jag satt på golvet) innan hon kröp tillbaka under fåtöljen. Idag har hon avancerat till sängen - ett stort steg, tycker jag, för långt ifrån alla katter jag har haft hand om vågar till en början ta sig friheten att vara i sängar.

Lite framfusig var jag dock... ville ju så gärna ha en bild där man ser henne... men nu lovar jag att inte ta fler foton förrän hon är framme och umgås med mig.

3 kommentarer:

  1. Ingalill och hennes Smulan15 maj 2014 kl. 13:13

    Åh en sån vacker tjej! <3

    SvaraRadera
  2. Så bra att hon har fått komma till er som förstår så bra.Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Åh vilken liten sötnöt <3
    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera