Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

lördag 22 februari 2014

Majsan

Ojojoj, hur skall det här gå?!? *skakar på morrisarna* Matte har halkat på det hala gräset i trädgården och gjort sig illa i vänster knä, och nu stapplar hon sakta och försiktigt omkring här hemma för att göra åtminstone det allra nödvändigast - d.v.s. förse oss katter med mat och vatten. "Sandlådorna får faktiskt vänta till i morgon" hörde jag henne sucka. Men hon försäkrade mig om att hon sköter eldningen i pannan som vanligt, även om hon får gå väldigt försiktigt i trappan. Så vi kommer inte att frysa.

Jag försökte klura ut ett sätt att hjälpa henne, för det syntes hur ont hon hade i knäet. Och så kom jag på det - gammelmattes knästöd! För något halvår sedan gav ju matte henne en moj som man trär över knäet och som tydligen skall vara väldigt bra som stöd (och därmed lindra smärtan lite grand)... var hade nu gammelmatte lagt den? Jag skickade ut de andra att leta och snart hade Jenny hittat asken i gammelmattes sovrum. Matte blev jamarglad och sedan hon lyckats tråckla på sig det där stödet (vilket tydligen inte var lätt, det förstod jag av att se på) sa hon att det faktiskt hjälpte en hel del. "Det gör fortfarande ont, men det är lättare att stå på benet" förklarade hon.

För er som inte har tillgång till fejsboken, kan jag också jama att gammelmatte fick en pacemaker (takthållare) inopererad i hjärtat igår och nu skall hon snart få komma hem! De skall visst bara ta bort en nerv som inte fungerar rätt... den sitter inuti hjärtat och talar om för hjärtat hur fort det skall slå, och det är den som kommit i olag så att gammelmatte har fått förmaksflimmer. När människoveterinärerna har skurit av den där nerven skall pacemakern sköta hjärtats takt och alla tror att gammelmatte kommer att bli piggare och åtminstone lite grand friskare. Gissa om vi längtar efter att få hem henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar