Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

torsdag 19 december 2013

Matte

Jag har fått tillstånd av Majsan att visa er lite bilder, som jag tog hos gammelmatte idag. Som några av er kanske vet (ni som har Facebook), har gammelmatte fått flytta från hjärtavdelningen på sjukhuset i Skövde till medicinavdelningen på sjukhuset i Mariestad - och det betyder att det blivit mycket närmare mellan oss, faktiskt bara halva sträckan! Så jag kan besöka henne oftare nu, vilket känns mycket bra.

Idag hade jag med mig min laptop (tidigare har hon haft sin egen, som är mycket äldre) som jag hade laddat med roliga spel. Så fort jag kan ordna det, skall jag också se till att hon kommer ut på nätet...

Gammelmatte har fått ett mycket fint egen-rum med avancerad hjärtsäng och alla bekvämligheter: TV, en radio med både CD- och kassettbandspelare, egen toalett m.m. Från sitt fönster kan hon se ut över de äldre delarna av Mariestad... åtminstone när det är ljust ute. Och vi gör vad vi kan för att få rummet trivsamt, eftersom hon kanske måste stanna där i hela fem veckor till.

På väggen mitt emot sängen hänger den här fina tavlan (förlåt att bilden är lite suddig):

Ni ser väl katten?

Och så här fint är det i hennes fönster (pojken på fotot heter Hampus och är hennes sonson):

Här sitter gammelmatte själv på sin sjuksäng och leker med min laptop - hon spelar sitt favoritspel "Spider Solitaire" (som hon är ruskigt duktig på):

På sin egen laptop (som i princip bara går att skriva på, inte spela spel) har hon förresten skrivit ett brev till er bloggbesökare, som jag skall lägga ut här så snart jag hinner.

3 kommentarer:

  1. Så skönt att Gitte åtminstone fått komma till ett sjukhus närmare hem , så att du får närmare att hälsa på henne.
    Jättefin tavla hon har på rummet och det ser riktigt hemtrevligt ut i fönstret :)
    Ge henne en kram från mig o matte !

    SvaraRadera
  2. Jätteskönt att ni har närmare varandra, när Gitte måste stanna så länge på sjukhuset.
    Tack för de fina bilderna också. Det är skönt att se Gitte sitta uppe :) Hon har en söt tavla på väggen!
    Lika skönt är det väl att hon har ett eget rum att dra sig tillbaka i.
    När hon orkar med sällskap finns det säkert ett sällskapsrum på avdelningen att umgås med de andra patienterna.
    Jag ser fram emot att få läsa hennes brev.
    Var rädd om dig lite också.
    Ha en underbar fredag!!!

    Kram
    /Julia och tjejerna

    SvaraRadera
  3. Skönt att gammelmatte är lite närmare! Ta tass om er alla. nosbuffar

    SvaraRadera