Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

måndag 23 september 2013

Imma

Jahajam, så länge varade den friden... matte har lyckats ordna en bil, så nu blir det väl ett fasligt rännande ute igen! *suckar djupt* Det som varit så skönt att kunna lita på att hon stannade hemma... men säg den lycka som varar beständigt. Fast matte påstår att hon inte tänker vara ute på vägarna så värst mycket i alla fall, för hon och gammelmatte vill vara hemma även nu när det finns bil att tillgå igen. Utom när matte måste (vill) åka till Djurskyddet. Eller när gammelmatte skall träffa människovetar och andra av ungefär samma sort. Det var förjamat nära att matte började planera för ett vet-besök också... *ryser*... för i kväll fick hon för sig att Philemon såg dåligt! Bara för att han inte hittade stickisbiten direkt. Sedan sa hon att han kanske var täppt i nosen. Men jag vet, jag - han är förätit sig på torrisar idag, bara för att matte la upp extra mycket "för säkerhets skull". Hon visste ju inte när hon skulle komma hem från den där konstiga resan.

Hursomjam ser vår nya bil ut så här:

"Den är mycket rymlig" sa hon till mig när jag tittade igenom dagens fotoskörd. "Vem vet, vi kanske kan använda den som husbil och packa in oss allihopa för en semesterresa?" Jag stirrade mållös på henne. Hörde jag rätt?!? Två tanter, en hund och sex (sju, om Assar hittar hem igen) katter i samma brummis?!? Ärligt jamat, hon måste ha slagit sig riktigt hårt i skallen någonstans idag.

Förresten vad då husbil?!? Hmm, hur var det nu med det där att hålla sig hemma?

3 kommentarer:

  1. Kanske bäst att ni börjar plugga ka(r)ttläsning?

    SvaraRadera
  2. Men har inte Assar kommit hem än, *funderar* mjau
    Håller alla tassar, att han snart tassar hem igen, och att inget hänt honom.
    Fin bil som ni har tassat hem, mjau

    Tass

    SvaraRadera
  3. :-) Om jag skulle åka till veterinären varje gång min katt inte ser något ätbart som ligger mitt framför nosen på honom hade jag fått köpa ny däck två ggr om året. Jag tror att det är en cat-thing... Men visst har jag kollat med vet och har fått konstaterat att synen är det inget fel på.

    SvaraRadera