Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

söndag 4 augusti 2013

Matte

"Skall du inte blogga idag?" frågade jag Imma. "Nej" jamade hon trött "du får göra det åt mig". Och så rullade hon ihop sig igen för att sova vidare.

Faktum är att jag är riktigt orolig för henne. Igår var hon ju så pigg, men fram emot sena kvällen tacklade hon av och när jag hittade henne sovande i tyglådan (där hon vanligen kissar!) kände jag fjärilarna i magen. Lilla gumman, hade hon tröttnat på att vandra fram och tillbaka mellan lådan och liggplatsen och bestämt sig för att stanna i lådan?

Under natten sov hon hos mig, även om hon försvann iväg många gånger - troligen för att försöka kissa - men när morgonen kom var hon mycket dämpad och ville inte gärna röra på sig. Inte heller ville hon ha frukost. Istället rullade hon ihop sig i fåtöljen, på gammel-mattes kläder... och en stund senare kissade hon på kläderna, varefter hon la sig ner på samma plats igen.

När Olle och jag diskuterade behandlingen i onsdags, nämnde han att hon kunde få ont och då behöva smärtstillande. Han beskrev hur hon skulle bete sig, och jag funderar på om det inte är just vad som händer nu... så i morgon skall jag ringa honom. Jag får ju inte ge henne den sorts smärtstillande som Philemon fick, eftersom Immas njurar är svaga, utan jag måste få en annan sort åt henne.

Är det någon som känner till om man kan få mediciner betalda av försäkringen? Imma har visserligen undantag för just njurarna, men det här gäller ju inte dem utan urinvägarna... och jag vet snart inte var jag skall ta pengarna för det här, eftersom vi (som vanligt så här dags i månaden) är panka. Samtidigt prioriterar jag katterna högre än allt annat!

För att distrahera mig själv lite grand, så att jag inte blir sittande och bara iakttar Imma för att försöka förstå hur hon mår - det mår hon ju knappast bättre av - tänkte jag klippa resten av gräset. Men tror ni inte att gräsklipparen la av mitt i?!? Så nu dammsuger jag och skurar golven istället... något måste jag sysselsätta mig med för att inte oron skall ta över.

Som en liten kuriosa kan jag nämna att det här är inlägg nr. 1001 i den här bloggen...

5 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att Imma mår risigt. Man blir ju alldeles förstörd när de inte är i form. Hör av dig via mailen eller telefon om ekonomin blir så ansträngd att ni inte har råd med mediciner.

    SvaraRadera
  2. Hej, vi har överfört en liten slant till ert konto för att hjälpa Imma! /Tiger, Nova, Sudden och deras lydiga tjänarinna Bibbi

    SvaraRadera
  3. Vi håller tassarna för Imma att det bara är dagens hetta.
    Smulan och Amanda har också bara legat och varit ovanligt stilla idag efter morgonens katt-fnatts-race.

    Kram
    /Julia m familj

    SvaraRadera
  4. Kolla i din försäkringsbeskrivning/brev om mediciner ingår. Det kanske är olika för olika försäkringar.
    Vi har Agria, högsta beloppet och då ingår mediciner, men bara RECEPTBELAGDA.
    Många kramar från Vendela

    SvaraRadera
  5. Håller tassarna för att Imma mår bättre snart !

    SvaraRadera