Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

fredag 23 augusti 2013

Imma

O, så spinnande den här auktionen är! Tänk att ni skulle tycka så bra om sakerna vi valde ut... gammelmatte har haft mycket roligt åt att ni också ville bjuda på katten Findus-handduken, och hon hälsar att om ni vill så får den gå med i auktionen. Fast då måste jag först jama till matte att ta ett foto av den utan de andra sakerna ovanpå, så att ni ser den ordentligt.

Jag tror också att jag vet två katter som sitter vid sin dator och håller tassarna för att auktionen går bra... de vet att vi gör det här för dem, för att de skall få fortsätta att ha tak över huvudet och bo tillsammans med sin matte utan att behöva oroa sig för hyran!

Själv tycker jag att det är rätt skönt att ha det här att sysselsätta mig med nu i kväll, för stämningen är lite dämpad. Ni förstår, under eftermiddagen kom Belles matte hit tillsammans med hela hundflocken och en kompis, och Belle blev förstås hur glad som helst över att få rusa omkring i hela trädgården och busa med andra hundar. Men sedan, när gästerna skulle åka hem till Västerås igen, följde Belle med dem! Matte hade förberett oss på att det skulle ske, för Belle skall bo hos sin matte och sina hundkompisar ett par veckor medan våra mattar gör ett par saker som man inte kan göra när man har en hund att ta tass om... ni vet, en hund måste man ha med sig överallt, och det finns ställen dit hundar inte är välkomna. Men jag undrar om Belle hade fattat riktigt... hon verkade glad när hon åkte, sa matte (som själv är allt annat än glad och redan längtar efter henne) och det är ju hennes egen matte som har hämtat henne... men matte hoppas att Belle snart börjar längta tillbaka hit igen och bli glad när matte hämtar henne.

Och nog är det tomt här, det måste jag jama. Belle tar ganska mycket plats fast hon är så liten (för att vara hund, alltså) och hon studsar omkring i rummen värre än Philemon... så nu när hon inte är här, märks det verkligen. Alldeles bortsett från att matte slokar, alltså. Själv brukar jag gilla att sova intill Belle, eftersom hon är varm och kan omsluta mig med sin kropp... tänk, det hade man väl aldrig trott när hon kom hit i våras? Och Philemon och husisarna har vant sig vid henne, så jag tror nog att de också kommer att sakna henne vartefter de inser att hon inte är kvar här. Även om Rafael kanske är lättad över att slippa bli omtasstagen och slickad så fort han möter henne... *fnissar*

Hur som jam tog matte den här bilden av Philemon och mig nu i kväll, när vi hade ätit kokt lax till middag och behövde vila på maten:

Och jag kan jama att jag mår alldeles bra nu, och att Philemon inte nyser tillkattelsevis lika mycket som förut. Frågan är om någon av husisarna börjar nysa snart? Eller om de har klarat sig undan den här kattsnuvan?

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att ni mår bättre nu! Vi håller tassarna för att husisarna klarar sig från snuvan.
    Förstår att det känns tomt utan Belle, men tänk att du gillar att sova med en skällis. *stora ögon*
    Vi är några av dem som gärna lägger ett bud på handduken. *fnissjam*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  2. Jam det är spinnande med Auktionen , hoppas det kommer in massor med braiga bud !
    SÅ skönt att er förkylning gått över och jag håller tassarna att alla husisarna ska klara sig undan den !
    Nospussar o Tassklappar

    SvaraRadera