Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

torsdag 15 augusti 2013

Imma

Jam är lite darrig på tassarna fortfarande... men ett litet inlägg kanske jag kan tassa ner, så att ni ser att jag lever i alla fall *snörvel*. När man är så här gammal, tar man liksom ingenting för givet... men Skaparkatten jamar att det inte är dags för mig än, så jag hänger i och försöker göra matte till viljes genom att äta och dricka ordentligt. Hon säger att det är det enda hon önskar, att jag tar emot alla godbitarna av skinka, ost, filmjölk och annat som hon sätter framför nosen på mig - jam, igår åt jag t.o.m. två stycken ostkrokar, och de var mycket goda! Så smaksinnet är det lyckligtvis inte något fel på.

Det mest irriterande med kattsnuvan är det här nysandet och snörvlandet, för det får mig att känna mig oren. Jag jobbar mycket på att tvätta mig i ansiktet, särskilt om nosen och över ögonen, och matte hjälper mig med mjuka tygtussar som hon blöter i lite vatten. Medicinen är uschlig! Men den behöver jag bara ta i några dagar till, vilket jag är tacksjam för.

Så här såg jag ut i förrgår:

Ni ser hur ögonen rann... uschjam!

Men så här ser jag ut idag:

Den där fåniga blå saken är en lampa, förresten

Och på jam om foton, så måste jag få visa vilken rolig bild matte tog av Philemon idag - tack för den, det gapskrattet kan jam leva länge på! De säger ju att ett gott skratt förlänger livet... *fnissar*

Sist, men inte minst, undrar jag en sak... hur tänkte Skaparkatten när denne gav hunden det där läskigt gnisslande gnyendet som Belle presterar varje gång matte inte har tid med henne? Matte säger att det gör henne galen, och jag instämmer till fullo - det riktigt skär i ens stackars öron!

3 kommentarer:

  1. *fnissar åt Filemonbilden

    Vad skönt att du mår bättre!!! Både jag (Maurice) och jag (Kajsa) blir förkylda lite då och då. Jag (Maurice) är ju en stor och stark karl, så jag bekymras inte så mycket, det är mest irriterande att nysa, men Kajsa har vi lite koll på, för hon har ju astma. På katthem och katthotell är det lätt att bli smittade :/ och det kan ju bryta ut lite när som! Det är strongt av dig Imma att ta medusinen och det är så roligt att höra att du är på bättringsvägen!!
    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  2. Det är skönt att du mår bättre. Fina bilden på dig!
    Bilden på Philemon ÄR rolig *fniss*
    Din sista reflektion kan vi nog inte svara på. Kanske tänkte SkaparKatten inte alls på hur irriterande ljudet skulle låta ;-)

    =^.^=

    Nosbuffar

    PS
    Hälsa till Gammelmatte att hon ska krya på sig. DS

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att du är lite piggare Imma !
    Får väl erkänna att lite kulig ser ju Philemon ut på fotot :)

    SvaraRadera