Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

torsdag 1 augusti 2013

Imma

Tvåbeningarna är lustiga... de tror att de kan lura oss katter, trots att de är hur enkla som helst att avslöja. Som idag, när matte blandade in min medicin i den tonfisk som jag fick till middag. Trodde hon inte att jag skulle märka det? Särskilt som jag stod mitt på köks-bordet och såg på medan hon gjorde det! Men jag tycker så mycket om tonfisk att jag åt den ändå, och medicin-smaken doldes riktigt bra i tonfisk-smaken.

Fortfarande får jag inte till kissandet riktigt... men i morse lyckades jag i alla fall få av mig kragen utan att matte vaknade och sedan lät hon mig slippa den hela förmiddagen. Det var först när jag satte mig att tvätta mig som hon kom farande med eländet igen... och jag som inte ens hade kommit så långt som till bakdelen än *suckar*.

1 kommentar:

  1. De är finurliga, våra tvåbenta :) och oftast går vi på deras små enkla knep!
    Matte vill bara att du ska låta bli att tvätta där bak i några dagar, så den får läka.

    =^.^=

    Fredagsgos

    SvaraRadera