Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

lördag 29 juni 2013

Matte

Jag försöker verkligen ha is i magen och låta Philemons medicin jobba, men det är svårt när man inte ser mycket till positiv förändring... han är fortfarande alldeles för stillsam och går med dröjande steg, nästan släpande bakbenen efter sig. För säkerhets skull pratade jag med Ewa nu i kväll - henne litar jag till 100% på, dels för att hon är veterinärassistent, dels för att hon är uppfödare och dels därför att hon själv har Cornish Rexar sedan lång tid tillbaka och vet hur rasen beter sig. Och hon lugnade mig med att om Philemon äter och dricker, räcker det att jag fortsätter att ge honom hans mediciner och avvaktar till på måndag då jag kan ringa Olle och diskutera vad åtminstone jag tycker är brist på fram-steg. Philemon själv tar det lugnt, ligger mest och vilar... och vad gäller ätandet är han precis som han brukar vara (i friskt skick, alltså) och äter både sin egen portion och det han kan sno åt sig av Immas. Dricker bra gör han också. Så kanske är jag bara klassiskt "mammigt" orolig? Är det så att han har något liknande den mänskliga influensan, så är det ju inte alls konstigt att han rör sig sakta - den inbegriper ju smärta i musklerna.

Något jag känner ett allt större behov av, dock, är en febertermometer. Vi har en, men det är en muntermometer och till katt behöver man en ändtarmsdito... skall titta efter en sådan så snart helgen är över, för jag antar att man måste köpa dem på ett apotek. Och för att hitta ett helgöppet sådant måste jag bila åtminstone 8-10 mil enkel resa.

3 kommentarer:

  1. Bra att Phille äter o dricker som han ska i alla fall !
    Du ska se att han piggar på sig snart !
    Matte hälsar att termometrar till katt finns på Ge-Kås i Ullared :)

    SvaraRadera
  2. Vi säger som Kjelle Bus.
    Att Philemon äter och dricker som vanligt igen är jättebra.
    Du kan avvakta lugnt till måndag och parta med Olle om du fortfarande är orolig.
    Om nån vecka kommer du att sakna dessa lugna dagar, då er lille Skåning "studsar runt väggarna" som vanligt igen *ler*.

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
  3. Ta det looognt! Så länge en skauning äter och dricker så kan de gott röra sig lite mer latino... Ingen stockholmshets här inte, bara han inte släpar med bakdelen sa du? Ring Olle på måndag, han vet. Nog på råd!

    SvaraRadera