Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

torsdag 21 mars 2013

Imma

Varje gång matte skall tömma kameran, ser jag till att vara med och ta mig en titt på vad hon har fotograferat. Det är mycket avslöjande, kan jag jama... alla möjliga främmande djur dyker upp, och då vill jag naturligtvis veta vilka de är. Ofta slingrar hon sig och påstår att hon inte vet... alltså, hur oförskämda är ens tvåbeningar egentligen, om de inte frågar efter namnet när de hälsar på ett främmande djur?!?

Som den här lille rödhårige sötnosen, som hon mötte på djurhemmet i Kristinehamn igår:


"Jag tror att de hade givit honom namnet ET" mumlade matte generad. "Fast de använde en massa olika gulligullnamn på honom mest hela tiden". De, var alltså tvåbeningarna på djurhemmet. Lyckligtvis visste hon deras namn - och hon hade så mycket vett att hon tog reda på att den här killen heter Lucas:


Jam, hon visste t.o.m. att tvåbeningen på bilden heter Björn och är en av djurhemmets anställda. Alltid något! Jam menar, hon sitter ju i styrelsen nu och skall se till att alla som finns på djurhemmet mår bra - både djuren och människorna. Det var därför hon var där igår, berättade hon för mig. Hon vill ha ett gott förhållande till personalen och de frivilliga som sköter föreningen, så hon har lovat att besöka dem och prata om sådant de tycker är viktigt att ta itu med varje gång hon åker till Kristinehamn. Och ni kan tro att jag kommer att hålla jamarkoll på att hon sköter sig!

2 kommentarer:

  1. Vilken tur din matte har som har dig som håller reda på henne , annars vet man ju ALDRIG hur det skulle gå :)

    SvaraRadera
  2. Matte har tur som ha en så klok Abbemissa som hjälper henne att hålla reda på allt runtomkring.
    Duktig tjej :)

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera