Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

söndag 10 mars 2013

Imma

Idag är vi klosterkatter en smula stolta över matte, faktiskt, för hon och gammelmatte var på årsmöte i djurhemmet i Kristinehamn, som är med i Djurskyddet Sverige och bl.a. engagerat i REDE - Respekt, Empati, Djur, Etik - och matte blev invald i styrelsen som suppleant! Så nu skall hon bli ännu mer aktiv i kampen för kattens (och andra djurs) rättigheter, vilket vi tycker är så jamarbra att... ja, man saknar de rätta jamen, helt enkelt. Matte själv säger att hon känner sig hedrad över att få arbeta i en så engagerad förening och hon hoppas att just hennes kunskaper, erfarenheter och talanger skall kunna komma djurskyddet till godo.

Fast liiiite irriterande var det att mattarna blev borta så länge. Matte hade nämligen läst fel på tiden då årsmötet skulle börja, så de åkte till Kristinehamn två timmar för tidigt... och sedan kom de inte hem förrän precis lagom till vår middagsdags, för efter årsmötet hade matte varit med på ett möte till - ett kattstituerande styrelsemöte - som tagit nästan lika lång tid som årsmötet.

Nå, hursomjam fick vi vår middag i tid, även om det var på morrhåret. Och sedan blev matte OTREVLIG genom att fotografera hur skinnsoffan här i mitt vardagsrum ser ut...

... och sedan kalla mig för MARODÖR bara för att det är jag som klöser på den! *fnys*

Och som om det inte räckte, tittade hon på den här sista bilden och sa att "Imma ser ju faktiskt ut som en liten känguru"... va'?!? Skulle jag likna ett dumt pungdjur?!? *dubbel-fnys*

Bara för det, skall jag ta mig en tur in under sängen ikväll och sedan komma ut full med damm för att visa henne hur länge sedan det var hon städade där under. Jag är inte lika bra som brorsan var på just den sortens demonstrationer, för han var ju kolsvart och då syntes dammet tydligare... men poängen går nog fram ändå, kan jag tro.

Å, får inte glömma de glada nyheterna: Pelle Plutt mår bra!!!

3 kommentarer:

  1. Möten kan ta sin tid, tur att ni fick er middag i tid också...
    Vilken fantasi er matte har KÄNGURU??? *fnyser med dig* Fast vår matte skrattar gott åt bilden...
    Vi tackar för den glada nyheten om att Pelle Plutt mår bra!!!

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Tänk å mej då, jag sover under mattes säng. Det innebär att jag har dammelefanter som nattsällskap!
    Jag var övergiven medan hon gömde en massa godis som jag fick leta reda på sen.
    Jag har bara problem med tassarna när det är en massa löst lappmögel. Då smörjer matte med sin undergörande kådsalva och inga isklumpar bildas. Nä jag slickar inte i mej den, fast den är alldeles ofarlig. Många hundägare som köper sån av matte på vintern och människor köper till sin torra hud också

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men... får du sova UNDER sängen?!? Det minsta man kan begära så här års är väl att få sova I sängen, helst under täcket! Här får nu nog sätta ner tassen ordentligt, så det blir någon ordning.

      Tänk så bra att din matte är häxa och kan koka ihop finurligheter! Känns bra att veta att du inte fryser om tassarna.

      Kurr från Imma, abbemissa.

      Radera