Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

tisdag 12 februari 2013

Imma

Idag kryllar det av katter här i min del av huset... alla fem husisarna går som de vill för att gammelmatte skall slippa ha dåligt samvete över att hon häckar här istället för att vara hemma hos dem. Puh! Själv sitter jag i mattes knä här vid datorn och jamar om vad hon skall skriva, och Philemon sitter och värmer rumpan på fönsterbrädan i köket. Då kan han nämligen samtidigt värma nosen på den lilla lampan som står och lyser i fönstret... *fniss*

Gammelmatte mår bra och sköter om det mesta här hemma - det enda matte behöver göra är att bära in ved och elda. Och det är nog tur, så eländig som hon är! Matte, alltså. Ibland får jag lust att vika ner mina stora öron för att slippa höra hennes skrälliga hosta, och på nätterna är hon alldeles hopplös - sover någon timme, far upp och måste sitta ett tag för att hosta, kryper i säng igen och sover någon timme till, och så skall hon plötsligt upp igen... det är mycket jobbigt, för jag vill ju ligga ihoprullad hos henne och sova. Hela natten. Det skall bli skönt när hon kan ligga still, måste jag jama.

Vill ni se lite nytagna bilder på några av noviserna (bilder på Jenny och Majsan kommer senare)? Matte har just tömt kameran, så här finns lite att välja på.

Här ligger Rafael i min fåtölj

Sixten gillar mattes och min säng... undra på det!

Han gillar den verkligen!

Assar i trappan upp till min övervåning


5 kommentarer:

  1. Fina bilder på husisarna :)

    =^.^=

    Tisdagsbuffar

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder!Får hoppas att alla snart är pigga där hemma. Ta tass om er! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Jamarfina bilder! Ni får se till att ta ordentlig tass om matte och gammelmatte så de blir friska igen. Hostande mattar är ett elände.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Stackars er matte! Hoppas hon blir frisk snart igen.
    Jätte fina bilder! NosGos

    SvaraRadera
  5. *vink* *vink* på er husisar och på er andra också förstår :)
    Håller tassarna för att er matte kryar på sig snart , vet minsann hur jobbigt det är med 2-beningar som inte ligger stilla i sängen och är tysta !!

    SvaraRadera