Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

torsdag 3 januari 2013

Imma

Det fortsätter att var lugnt här hemma, vilket passar mig utmärkt. Matte har hjälpt mig att skicka iväg en liten slant till Snuffefonden för Wikkis nyårstasseri och själv har jag redan tidigare tassat iväg ett mejl med mitt svar (min gissning) på frågan i tasseriet. Ni är väl också med?

Annars vilar vi vidare på olika håll i huset. Ja, Philemon har faktiskt varit ute i kattgården... han tiggde sig till det och matte öppnade nog mest för att bevisa för honom att det är för kallt för rexar utomhus så här års. Tror ni han blev kvar där ute länge? Naturligtvis inte! *fnissar* Och sedan försökte han värma tassarna på matte, som sa att han var kall som en isbit. Mig fick han förstås inte komma i närheten av - jag avskyr kyla! Ärligt jamat, Skaparkatten måste ha fördelat intelligensen väldigt ojämnt när Den skapade oss katter. För visst begriper ni andra att man gör bäst i att hålla sig inomhus mitt i vintern? Om man har något val, alltså... det är ju tyvärr inte alla katter som har det. Men varje förnuftig kisse söker skydd undan kylan - inte jamar skallen av sig för att få söka upp den!

5 kommentarer:

  1. Mina två luddbollar (Tiger och Gnäll) vill inte komma in (de tycker det är för varmt inne), men så de har också en hel vedbod (och en massa filtar och gömmor att krypa in i)

    SvaraRadera
  2. Mjau, jag Sessan sökte upp värme här hos matte, för kattiljoner år sedan när det var så jamars kallt här utanför. Jag fick komma in och jamars vad skönt det var, mjau Det såg så jamras mysigt ut där inne, tyckte jag, så jag fick komma in, jamade Tarzan, mjau

    Tur ibland att det finns så jamars snälla tvåbeningar.
    Tass tass´

    Sessan

    SvaraRadera
  3. Vi går ut en stund varje dag även fast det är kallt. Vi stannar bara inne om det är snöstorm. Fast nu på vintern är vi bara ute korta stunder. Sen går vi in och vilar innan det är dags för nästa korta tur. Så gör vi.

    SvaraRadera
  4. Önskar er en God Fortsättning
    Tazz&Kram

    SvaraRadera
  5. Här har vi också tassat in en slant till Snuffe-fonden och skickat en gissning till Wikki´s tasseri :)
    Klart man kan gå ut även om det är kallt !
    I alla fall om man är en Fluffboll som jag ;-)

    SvaraRadera