Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

torsdag 15 november 2012

Matte

Idag vill Imma ägna sig åt att studera föreningens papper, så jag har lovat att blogga på egen tass... eh, hand, menar jag förstås. Och då vill jag givetvis börja med att berätta hur underbar Pelle är! Nu har jag lyckats locka upp honom i sängen flera gånger, t.o.m. utan att använda godis som muta, och jag har hållit honom i famnen, nospussats och lekt. Ja, lekt! Pelle visar inte något som helst intresse för de leksaker han fick med sig från djurhemmet eller de jag har lagt in i hans rum... men när jag kammade honom, upptäckte jag att han älskade att busa med kammen *skrattar* Så nu kammar jag honom en stund, så får han bita och röja med kammen ett tag och så där håller vi på...

Till min förvåning och lättnad har dagen varit alldeles vanligt vardaglig - något jag inte varit bortskämd med på lääääänge. Så jag passar på att tvätta, fortsätter att plocka undan efter snickarbesöket (d.v.s. det jag själv stökade till - hans stök är klart sedan länge) och håller ett oroligt öga på gammelmatte, som tyvärr har börjat samla på sig vätska igen. Vi hade ett långt telefonsamtal med hjärtsviktssjuksköterskan i eftermiddags och pratade om hur vi skall hantera situationen, och hon kom med många goda råd - men varnade också för att vi kan behöva åka in akut ifall gammelmatte blir yr eller går upp ännu mer i vikt. Å, så jag hoppas att vi kan få bukt med detta hemma! Varken gammelmatte eller jag vill att hon skall behöva läggas in igen, bara en vecka efter hemkomsten från förra vändan... vi har så mycket vi vill göra nu inför jul, saker som är betydligt roligare än att ligga på sjukhus.

Alla katterna mår bra och verkar ha vant sig någorlunda vid dörren. Idag har jag borrat ett hål rakt genom väggen alldeles intill dörrkarmen (högt upp), och i det tänker vi trä en stålpinne som låser dörren från att öppnas (den går ju i sidled) men som vi kan dra ut från bägge hållen när vi själva vill öppna mellan vardagsrummen. Nästa steg blir att få tag i en lämplig pinne, men det fixar jag på ett byggvaruhus när jag får pensionen på måndag. Till dess blockerar vi dörren om nätterna, så att vi får sova i lugn och ro på bägge sidor... *ler stort*

5 kommentarer:

  1. Tänk så smarta de är som har kommit på hur de ska skjuta ifrån dörren.
    Vi har en garderob med skjutdörrar. Det var redan efter första veckan vi gav upp.
    Smulan och Amanda lärde sig på nolltid hur de skulle göra.
    Jag tror att det är en kattig grej att forcera just skjutdörrar...
    Lika bra att antingen fixa dem, som ni gör eller ge upp, det gjorde vi ;-)

    Kram
    /Julia å tjejerna

    SvaraRadera
  2. Roligt att höra att Pelle är så mysig och har funnit sig så väl till rätta. Mindre roligt att höra att gammelmatte börjar samla på sig vatten igen. Sen skulle jag ju önska att alla krav på att ordna för julen, hur roligt det än är, försvann och att gammelamtte och du BARA TOG DET LUGNT!

    SvaraRadera
  3. Kul att det går så bra med Pelle! Skönt när saker är som de ska dvs, som vanligt och det inte händer så mycket, hoppas att det löser sig för Gammelmatte förstår att du känner dig orolig.nosbuff

    SvaraRadera
  4. Kul att det går bra med Pelle. Och vi hoppas att det ordnar sig med gammelmatte på bästaste sätt. Pussa henne på nästippen från oss och jama om för henne att vi tänker på henne. ♥
    Kurrelisvansvift! ♥

    SvaraRadera
  5. Vad bra att allt går som det ska med Pelle.
    Vi hoppas att allt annat också löser sig för er snart.
    Tass tass

    SvaraRadera