Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

söndag 11 november 2012

Gammelmatte har ordet

Oj en så jobbig dag det blev idag. Kicki hade migrän (har fortfarande), vi hade ingen ved så jag fick improvisera med att starta en brasa i pannan med massor av kartongbitar så att det brann ordentligt, snålställa spjället och sedan fick jag såga för hand av stockarna från vårt gamla plommonträd. Puh! Nåja, det blev i alla fall lite värme (17 grader inomhus) - då kom vår snälle vedkille med veden och då fick jag gå ut och hämta 2 stora korgar med ved och lägga in i vår panna. Nu har vi 20 grader inomhus. Jag har också skött om Kickis båda katter och Pelle. Hos honom blev jag kvar en lång stund så han blev ordentligt kelad med. Jag har packat ur och i diskmaskinen (tack gode Gud för den), lagat mat (även till Kicki)och nu är jag så trött så trött.

Jag har inte kunnat fixa bensinpengar till njurskolan i morgon så jag får ringa återbud och be att få gå Nr. 2 vid ett senare tillfälle. Skippa den helt vill jag inte för man lär sig enormt mycket där. Jag måste i alla fall ordna bensin till på onsdag för då är det vattengympa och den vill jag inte missa.

Att det blivit så här pengatufft just nu beror på att Kicki hälsat på mig på sjukhuset så ofta och att jag inte fått ut all resersättning som jag är berättigad till på grund av försking-ringshistorien på värdetransportbolaget som gjort att jag inte kunnat få ut de nästan 500 kronorna som jag skulle ha ifrån dem. Annars skulle vi klarat det här galant.

Nu ska jag se till att Kicki tar sin kvällsmedicin och sedan ska jag själv ta mina mediciner och läsa en stund medan jag väntar på att det ska bli dags för min nattmedicin. God natt med er allesammans.

2 kommentarer:

  1. Vilken tur att vedkillen kom med ved till sist så du slapp såga upp hela Plommonträdet.
    Inget kul att bli förskingrad på pengar som man behöver :(
    Hoppas det ordnar sig med bensinen så att du kommer iväg till vattengympan på onsdag !

    SvaraRadera
  2. Jansson, Pejst och Krokodillan Betty12 november 2012 kl. 15:31

    Mjau, men gammelmatte då!!! Ge sej ut och såga träd? Dom ska ju fjäderkotletterna sitta i så att små rara kissemissar har nåt kul att kika på!
    Klart att det ska fixa sej med vattengympan, det tassar vi på!

    *nospussar*

    SvaraRadera