Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

onsdag 4 juli 2012

Imma

Som ni har märkt, har jag låtit novitiatet stå för tassandet här i bloggen ett par dagar. Själv har jag varit lite av kattvalecent, eftersom jag kom ihop mig med Philemon häromdagen och... hrm, jam... tassen på hjärtat fick jag helt enkelt en snyting över ögat som har tagit ett par dagar att läka. Men jag satte honom duktigt på plats - takterna sitter i!

Så har vi hållit tassarna alldeles väldigt mycket för Wikkis husse, som legat på sjukhus med jamaront i huvudet. Inte så där som matte får, det är illa nog, men verkligen ruskigt jätteläskigt JAMARONT! Så här skickas spinnhealing hela dagarna, och idag nås vi av den glada nyheten att Wikkis och Novas husse får komma hem från sjukhuset nu under dagen. O, så glada vi blev när vi läste det! Nu hoppas vi att han har fått riktigt bra hjälp och kan leva lycklig i alla sina dagar...

Fler goda nyheter: på fredag kommer Sagges husse hit på besök! Och mattarna grunnar som bäst på hur de skall kunna renovera sovrummet här nere på bottenvåningen och sätta en stabil nätdörr för, så att Sagge skall kunna flytta in där... då kan han umgås med oss genom nätet i alla fall, och slipper känna sig så ensam bakom en stängd dörr. Det lutar nämligen åt att Sagge blir kvar här i ett par månader till, eftersom hans husse är mitt i en viktig behandling som tar tid att genomföra... de har upptäckt att han lider av svår eppi...eppupp... matte, vad hette det nu igen?!? Eppipleppsi - aha, tack så mycket! Hur som jam, när Sagges husse kommer hit skall mattarna grilla på verandan och de har bjudit hit Linnsens, Franks och Lurvars matte och lillhusse också, så det kommer förmodligen att bli rätt stojigt... *fundilerar*... tur man slipper vara med där ute, för jag är verkligen inte mycket för stoj.

Fler berättelser ur novisiatet kommer, var så säkra!

Matte rättar: Sagges husses sjukdom heter EPILEPSI.

2 kommentarer:

  1. Men jisses inte ska ni slåss !
    Jag har då aldrig lyft tassen mot Gustav.
    Ooops nu blev visst min tunga svart , den blir visst det när man ljuger :)
    Så skönt att Wikki o Novas husse får komma hem från det där sjuka huset idag !
    Låter jamrns skojsigt för Sagge att han äntligen ska få träffa sin husse igen :)
    Åh japp jag tror oxå att det komemr att bli rätt livat där ute på verandan :D

    SvaraRadera
  2. Hoppsan, gissar att P blev lite närgången..skönt att det är bättre i alla fall. Tror nog ni klurar ut det där med dörren..en träram med nät på kanske? Mysigt med besök och gissar att ni alla kommer att tycka det är spinnande och att Sagge kommer att vara extra glad.Nosbuff

    SvaraRadera