Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

söndag 10 juni 2012

Imma

Hihi, Philemon tycker verkligen inte om jordgubbssmaken på medicinen! Och varje gång talar jag om för honom hur brorsan och jag älskade att få jordgubbsfil till frukost när vi var unga... då fnyser han och säger att rex-rasen har utvecklats på de år som gått sedan jag var ung! *skrattar*

Själv tror jag att det beror på att killar är kräsnare än tjejer, eller var tror ni? Vi kan inte kosta på oss att vara kinkiga med maten, eftersom vi måste äta både för oss själva och för de ungar vi skall föda... om vi föder ungar, jamar jag, och inte blir kastrerade som jag blev redan som ungkatta. Men det kunde ju inte de små generna inuti mig veta när de knåpade ihop min smak!

Idag har jag hittat ännu en sak jag tycker om: herr Kuvär. Jag tror att han hette så i alla fall. Han är lång och smal, nästan som ett väldigt tjockt grässtrå, men smakar mycket saftigare och är mer matig. Jamargott! Gammelmatte kokade herr Kuvärer till lunch och jag fick ta så många jag ville... tror att det blev en fyra-fem stycken innan jag var mätt *slickar morrhåren*.

1 kommentar:

  1. *Pffft* Skulle vi killar vara kinkigare än honkattor ??!!
    Kan jag då ALDRIG tänka mig !!

    SvaraRadera