Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

torsdag 31 maj 2012

Imma

Idag är båda mattarna på benen igen... jam, matte är odrägligt pigg och har bl.a. vallat gräsätarmonstret på baksidan av huset, och gammelmatte har ringt och bett folk från Kooperativet Laxen komma och stoppa henne från att försöka klippa resten också, eftersom hon vet att matte inte orkar det. Troligen kommer de i morgon, och till dess har matte monsterförbud... men istället pratar hon om att rensa ogräs och kratta, för när matte har blivit frisk från ett migrän-anfall är hon alltid full av arbetslust.

Philemon är på dåligt humör, eftersom matte vägrar att släppa ut honom ur kattgården. Han vill gå fritt i trädgården, men matte säger att hon inte vill mista en katt till p.g.a. ormar i gräset, så nu tar han ut sin frustration på mig istället *suckar djupt*. Gissa om jag har fått springa idag! Så fort jag inte sitter i mattes knä (och det gör jag ju inte ofta idag, som ni förstår - hon är ju mest ute i trädgården och donar) ligger han och lurpassar på mig, och när jag fridfullt tassar förbi hoppar han på mig. Dumma spoling! Får de inte lära sig hyfs av sina mammor nu för tiden, småglina? Eller är det här några speciellt skånska fasoner, tro?

Nåjam, nu får han annat att tänka på, för alldeles strax skall gammelmatte släppa loss Sagge i huset medan hon städar. Matte? Hon är utomhus, förstås!

1 kommentar: