Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

söndag 12 februari 2012

Rafael

Precis när vi hade gjort oss redo att åka till Wikkis häftiga release-party för hennes nya hemsida, dök det upp främlingar hos oss. Tre tvåbeningar tornade upp sig i hallen och jag blev så rädd att jag gömde mig i gammelmattes säng. När jag sedan fick veta att två av de där människorna var Wikkis matte och husse blev jag förstås ännu räddare - hade de kommit för att ta tillbaka tasseri-sakerna?!? Ni vet, jag är ju så ovan att vinna något att jag inte litar på att det är sant... så jag var fullt beredd att kämpa med klor och tänder för att behålla leksakerna och de andra prylarna (godiset är lyckligtvis redan uppätet). Nu behövdes det inte, för de var inte här för att ta tillbaka något utan för att träffa matte och gammelmatte - puh! *ruskar pälsen*

Men hur skulle vi göra nu? Festen väntade ju, och här var huset fullt av gäster som inte gjorde en min av att vilja gå på länge än... vi tog telekattisk kontakt med Imma, som lugnade oss med att Sagge, Philemon och hon skulle sticka iväg en liten stund till partyt och sedan komma hem och ta över gästerna på sin sida av huset, så att vi husisar kunde åka iväg till partyt och stanna där så länge vi ville. Och så blev det - medan vi i novisiatet vaktade människorna, försvann de andra diskret iväg till festen, och sedan fick vi en telekattisk signal från Imma om att de var tillbaka, och då föstes tvåbeningarna över till mattes sida av huset medan vi fem i novisiatet drog iväg för att festa. Praktiskt! På det viset fick ingen av människorna veta att vi var borta på kalas *fnissar*. Annars hade nog matte blivit lite ledsen, för hon är ju så stolt över oss och vill gärna att alla som kommer på besök får se oss... helst klappa oss också, men si, det ställde jag inte upp på! Bilder fick de ta, men inte mer. Och Sixten, den lurifaxen, stannade inte ens för att bli sedd - han stack iväg till festen långt före oss andra och stannade där hela kvällen. Jamjam, det kan han unna sig, som alltid har sin frack på sig... en annan har ju massor av päls-vård att sköta innan man törs visa upp sig i kattsällskap!

Kan berätta att vi fick godis av den tvåbening som inte hörde till Wikki. Lite senare fick vi veta att det var Linnsens, Franks och Lurrvars matte - tänka sig!

Matte och gammelmatte verkar i alla fall jamarnöjda med besöket, och de har pratat och haft sig så att öronen nästan vissnade på en annan... tänk att tvåbeningar är så förtjusta i att låta när de kommer i grupp?!? Prat, prat, prat hela tiden... man blir utmattad bara av att vara i samma rum. Tror dock att gästerna var minst lika nöjda, för de fick ju faktiskt träffa sju av oss - inte minst mig! Den åttonde, Sixten, alltså, var som sagt inte hemma. Jag undrar om han inte träffade en söt kattfröken på festen, för han har fortfarande inte dykt upp.

9 kommentarer:

  1. Åh, vad himla kul att träffas live. Önskar att vi bodde lite närmre så vi kunde få träffa er också.

    Jo den där Sixten är verkligen en spelevink precis som alla andra svart/vita kostym katter man fått möta. Mitt i den härliga svansdansen på Wikkis partaj kom han och stal min dansanta donna framför nosen på mig. Vilken fräckhet!! Jag sa då till honom att Imma inte skulle bli glad om han betedde sig så. Jag fick gott gå och hitta mig en ny partner i dansen som ännu virvlar på.

    SvaraRadera
  2. Det var inte snällt, Puma! Jag skall ta ett allvarsjam med honom när han dyker upp här (när det nu blir)...

    Tass från Imma, abbemissa.

    PS. Kan du hälsa din matte att gammelmatte vill prata med henne? Hon kan mejla gammelmatte på storpanda@telia.com. DS.

    SvaraRadera
  3. Vår matte är också ledsen att vi bor så långt bort.
    Men kul på partyt hade vi! Tack för alla danser ni klostergrabbar bjöd upp oss på!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Vilket trevligt främmande ni hade. Tur att ni är så många så ni kan turas om att åka på fest. Har Sixten kommit hem ännu förresten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han kom hem och var så trött att han somnade meddetsamma. Nu är i alla fall alla kissorna på plats igen!

      Radera
  5. Så trevligt.

    Modig de är som vågar, hade aldrig min matte vågat. Hon tror nog andra tvåbeningar bits eller något.

    Nosgos

    SvaraRadera
  6. Vilket besök! Vad kul! Och så klurigt ni fixade det med festen! Är ju lltid så himla kul att träffas! Nosbuff

    SvaraRadera
  7. Matte har jamat här om hur trevligt det var att träffa er alla! Och jam kan mycket väl tänka mig att det pratades mycket, tvåbeningar brukar vara bra på det!

    Sixten var för övrigt en trevlig prick! ;)

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh ja, det var så jättekul att få träffa din matte - ja, dom andra också förstås. Gammelmatte säger att det ska bli kul att ses i Örebro i början av mars.

      Radera