Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

onsdag 15 februari 2012

Matte

Jag får visst blogga själv idag, om det skall bli något skrivet... alla katterna ligger under täcken eller på andra varma ställen och sover. Ändå har dagen varit riktigt "varm" med +4 grader och gassande solsken från en klarblå himmel - men, det är klart, snön ligger över 2 dm djup (mycket för en katt), och ett försök att locka Philemon att gå ut i sele och koppel misslyckades grundligt. Han gav mig en blick fylld av fasa innan han backade inåt hallen... *skrattar* Och jag förstår honom, för från insidan av fönstren ser det ju helt okej ut ute, särskilt när solen skiner varmt... men när matte öppnar dörren syns plötsligt allt det vita och kalla och det lockar inte ett dugg, misstänker jag. Sedan det här försöket har han legat djupt inborrad under mitt duntäcke och sovit!

Nu förbereder vi oss inför morgondagen - gammelmatte skall äntligen få sitt högra pekfinger opererat på sjukhuset i Skövde, och hon bryr sig inte ens om att det sker på hennes födelsedag för hon är så tacksam inför tanken att slippa ha ont åtminstone i fingret. När det är klart, kan hon ta itu med nästa skavank... hon har artros i händerna och behöver hjälp med det, men man måste ju ta en sak i taget. En starr-operation står också på listan, liksom sjukgymnastik för ryggen... vi håller på att försöka ordna så att vi båda får komma till varmbadet i Mariestad och träna, jag för min nacke och hon för sin rygg. Håll tassarna, är ni rara!

PS. Jag har passat på att göra bannern för SNUFFEFONDEN klickbar, så att det skall vara lätt att komma direkt till fondens hemsida för den som är intresserad. Adressen är: www.snuffefonden.com. DS.

4 kommentarer:

  1. *voff*
    -Ni blidde väl inte rädda, va?
    För det var inte meningen!
    Ville bara voffa lite försynt att jag faktiskt läser varenda dag, fortfarande...och att jag håller framklorna för gammelmatte i morgon!
    Med vänliga *vift vift vift* från några mil norrut...
    Trasslavovven

    SvaraRadera
  2. Lycka till i morgon gammelmatte.

    Vi håller tassar och klor att allt går bra och allt dumt ont försvinner!

    Nosgos

    SvaraRadera
  3. Lycka till idag, gammelmatte! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Oj, här får jag läsa att det är både Gammelmattes födelsedag och operation på samma dag!
    Då får jag först säga Grattis! Och sen Många tankar på dig! Försöker även skicka lite spinnhealing, trots att jag inte är katt. Kanske kan jag få hjälp av alla era kattvänner runtom i Sverige!

    Sen hoppas jag att det blir en bra konvalecenstid innan det är dags för nästa "skavank".
    + Att det otäcka vita våta KALLA försvinner snart så att en viss liten katt (vars namn börjar på P) kan gå ut. Och kanske två mattar kan sitta vid knuten och ha det skönt i vårsolen...

    / Barbro

    SvaraRadera