Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

onsdag 8 februari 2012

Matte

Idag kom det - Rafaels paket från Tasseriet T6! Fast vem kan koncentrera sig på paketöppning när magen kurrar? Så först fick det bli middagsdags, och hajstimmet samlade sig i köket för att inte gå miste om en smula...

*tugg, smask, slurp*


Men SEDAN var det dags för det Stora Ögonblicket! Allihop samlades i vardagsrummet och gammelmatte och Rafael intog soffan för att öppna hans spinnande paket.

Är det verkligen mitt?!? Mitt alldeles egna?!?


Ja, titta - det står mitt namn!


Oj, så många saker! *stora ögon* Nu gäller det att fördela rättvist...
få se, godiset till mig... den där leksaken till Assar...


Och den här katten tycker jag att vi skänker till Sagge,
för den doftar mynta och det gillar han!


Puh, efter så här mycket ståhej behöver man gosa!


Kan ni fatta att killen på bilden här ovan har varit en "vild" hemlösing? En av de där katterna som vissa myndigheter tycker bör skjutas därför att "det aldrig går att göra dem tama"?

7 kommentarer:

  1. Så många fina saker Wikki skänkt. Rafael och vriga Klosterkatterna är värda varenda sak. Och vilken tillit Rafael visar när gammelmatte kelar med honom. Och såna tycker vissa ska avlivas?

    SvaraRadera
  2. Vilket spännande paket! Grattis till vinsten! Det märks att Rafael är en godhjärtad kisse som delar med sig till er övriga hajar... eh, fina kissekatter. Underbart att se hur bra Rafael mår och vilket förtroende han har för gammelmatte. Han är absolut ett levande bevis för att man bör ge ALLA katter en chans. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Med rätt behandling tror vi att alla katter kan få nytt förtroende för oss människor, även om det bara är en! De bör absolut få chansen i alla fall.

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
  4. ÅHHHH GRATTIS KOMPIS! Jag blir både jamarsglad och lite avis på dig. Men tycker du och dina kompisar var värda att vinna. Hoppas ni får många skojsiga stunder med vinsterna :D *Tassarna upp högt*. Jag gillade också bilderna må jag lova.. Jamarsstiliga!

    Nosgos

    SvaraRadera
  5. Grattis till alla fina presenter kompis. Du visar återigen att du är en hyvens kisse, som delar med dig av dina leksaker.
    Tänk att det finns såna som tycker att man ska skjuta katter. Tur att du klarade dig undan.

    SvaraRadera
  6. Grattis! Härligt paket och fina bilder på er. Vad du är generös och delar med dig, omtänksamt. Mysigt du har det med gammelmatte! Nosbuff

    SvaraRadera
  7. Mina varmaste kattulationer till den fina Wikki-vinsten! :D Så roligt att få se hela familjen samlad vid middagsbordet. Det är stor skillnad jämfört med mina ensamma måltider. Även om jag är inbiten ungkarlskatt så tänker jag ibland på hur det skulle vara att bo tillsammans med en annan katt - eller flera... :-)
    Matte och jag önskar er alla en riktigt mysig och gosig helg!
    Tassklappar

    SvaraRadera