Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

fredag 3 februari 2012

Matte

Å, Mutti... eh, gammelmatte, menar jag... om du ändå hade varit med hos Sagge idag och sett honom leka med girmusen! Jag lät honom låna den av Philemon och Imma, och han ÄLSKAR den! Vi har tydligen fått ett riktigt bra exemplar, som kan både gosa och slåss... *suckar lyckligt*

Och Mutti... idag kom Assar fram till mig för att hälsa och bli klappad!!!!!

8 kommentarer:

  1. Girmus är det en sådan där fyrkantig grej med giraff-fläckar? Min katt har två stycken och använder dem inte, vill du ha dem?

    SvaraRadera
  2. O jaaaaa! Skulle du verkligen vilja skänka oss dem?!? De är dyra, men mina katter älskar dem...!

    Min adress är sr. Carina Carlström, Amnevägen 34, 547 72 Otterbäcken.

    Gud välsigne dig!

    Kram från sr. Carina, klosterkatternas tjänarinna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok adressen noterad (ta bort den nu för att bevara er privacy) Det kommer att ta ett tag eftersom vi har totalt snökaos och italien är deklarerat undantagstillstånd. Tyyyyp. Men de kommer!!! Djost a be päjtjient!!! :-)

      Radera
    2. Var inte orolig för att jag lägger ut adressen, vännen. Den är offentlig och finns på Eniro/Hitta, om någon är nyfiken. Och faktum är att det att folk vet var klosterkatterna finns har räddat oss flera gånger... världen är full av änglar, och du är en av dem!

      Kram från sr. Carina.

      Radera
  3. Så roligt det är att läsa om Sagge och så skönt han har det hos er. Kanske han kan få en egen girmus nu tack vare Karlavagnen! :-) Tiger, Nova och Sudden gläds med er

    SvaraRadera
  4. Tänk vad glad man kan bli! Härligt med bus och lek och framför allt att Assar vill gosa! Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Käraste Kicki-vännen! O vad jag gläds med dig både för att Sagge gillar att leka med grimusen... - då har han ju kul i alla fall - och för att Assar kom fram för att hälsa. Det är ett stort steg. Så snällt av Karlavagnen att skänka oss grimuserna. Då kan ju Sagge få en egen - som hon skriver. Det var ju jättesnällt! Tack, tack.

    Det är en gnistrande vacker dag med sol här i Stockholm. Vi åkte från Sorunda ganska tidigt på förmiddagen och nu är jag installerad hos Vendela och hennes kissar. Jag har kommenterat även förra inlägget nu när jag fick låna en dator. Det hade jag säkert fått hos Mary också, men det var så mycket ändå runt mig att det inte blev någon tid för dator. Nu skriver jag detta medan min söta värdinna vilar sig lite.

    Stor kram till alla från
    gammelmatte i exil

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi inte bara tänker på dig, utan saknar dig! Samtidigt som jag är glad att du denna gång kan njuta av din resa utan att må dåligt och ha en sjukhusvistelse att se fram emot när du kommer hem. Kram på dig, och hälsa Vendela!

      Radera