Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

lördag 11 februari 2012

Matte (eh, vice matte)

Tänkte bjuda på lite nytagna bilder av Sagge idag. Jämfört med förra fotosessionen är det som att fotografera en helt ny katt, för idag syns ingenting av blygheten eller oron han visade förra gången - han är glad och rättfram, spinner och gosar, leker och pratar. Faktum är att han är den mest pratsamme husis jag någonsin mött!

Ögat läker långsamt, men det går i alla fall åt rätt håll. Pälsen har blivit jättefin och han är helt läkt baktill - det gick fort. Han sköter sin hygien perfekt, och han äter, dricker och går på låda... allt är med andra ord som det skall.

Igår försökte vi ånyo släppa ihop killarna, och Sagge hade säkert klarat det jättebra men Philemon började väsa och flydde nerför trappan. Kvar stod en förvånad Sagge och tittade efter honom... vi får väl se hur det går nästa gång, för jag misstänker att Philemon inte kan hålla sig borta särskilt länge. Han är ju rex! *skrattar*

Varsågod, husse - här kommer lite bilder på din fine Sagge med många kurrliga hälsningar...

Sagge poserar fint för att husse
skall få en bra bild att ladda ner i sin mobil


Måste du blixtra när jag äter?!?


Jag har undrat lite var Sagge sover om nätterna...
nu vet jag - han ligger i sin transportkorg!

9 kommentarer:

  1. Han är så söt, Sagge!
    Hoppas att Philemon och han blir vänner snart.
    Det skulle båda må bra av.

    =^.^=

    Kram å nosbuffar till er alla

    SvaraRadera
  2. Gulle, gose Sagge! Puss på nosen från oss tre.
    Dvs Chinook, Cherokee och Busan

    SvaraRadera
  3. Oj vad husse måtte bli glad när han ser det här inlägget. Att veta att hans älskade kisse mår bra måste göra att han själv blir snabbare pigg.

    SvaraRadera
  4. Han ser ut att må bra! Hoppas att Sagge och Philemon snart blir kompisar.Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Vilka fina kort på söta Sagge !
    Jag gillar oxå att ligga i min transportbur när den står framme :)

    SvaraRadera
  6. Det kommer säkert att gå bra så småningom. Det tror jag.

    Gillar också att sova i transporten i bland. Bara matte tagit bort gallret först så att jag inte riskerar att bli inlåst och bortburen till stickisen för det gillar jag inte!

    nosgos

    SvaraRadera
  7. Vad fin Sagge är! :)

    Vi får hoppas att Philemon och han kan bli vänner, det blir ju ensamt för Sagge annars. Vad säger Imma om att få en ny kompis?

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Imma uppskattar aldrig nykomlingar, måste erkännas... i hennes värld finns det nog egentligen bara plats för henne och matte *ler stort*.

      Nospuss från sr. Carina, klosterkatternas tjänarinna.

      Radera