Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

lördag 4 februari 2012

Imma

Jag var lite orolig för matte på dagen idag, för hon verkade mest vilja gå i ide... men när jag föreslog att hon skulle tvätta sken hon upp, och sedan har hon mest hållits nere i källaren. Philemon har också varit där, för matte öppnade till novisiatets del av källaren och sedan hade han mycket att undersöka - flera rum, som han inte sett förut! Själv kan jag ju källaren utan och innan, så jag stannade uppe i vardagsrummet och gonade mig på elfilten istället.

Det är väldigt kallt här hos oss just nu, och jag håller innerligt med Sippo som längtar efter våren. Vår... grönt gräs... solsken... värme... matte säger att jag inte behöver vara ledsen, att våren är på väg men att vi måste igenom februari och en bit av mars först... hoppas att hon har rätt!

Jag minns min förra sommar...

8 kommentarer:

  1. Sparar i minnet! Så sköönt det såg ut.

    SvaraRadera
  2. O, min kära Imma! - ¨så underbart med vår!!! Du ska veta att när jag har kommit hem så ska du få njuta av värme - åtminstone inomhus - för jag ska ta över från matte så hon får vila och vara tillsammans med er små kissar lite mera. Men den riktiga värmen från solen dröjer ännu en tid - men den kommer framåt Påsk ska du se.

    Tag nu ordentligt tass om matte och vi ses om några dagar.

    Kram från gammelmatte i exil

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ta det lugnt, Mutti, det går ingen nöd på oss och jag lider inte av att elda! Alltsammans är bra här hemma, så ha en fin avslutning på din minisemester. Jag väntar vid bussen i morgon eftermiddag!

      Kram från dotten.

      Radera
  3. Det är ju så himskans kallt så det bästa är absolut att gosa med sin tvåbening! Spinnande för Philemon med allt nytt, han måste blivit helt slut efter allt undersökande.Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Kallt är det verkligen. Förstår att Philemon fick fullt upp med att undersöka allting. Det är bra att kunna hålla koll på alla skojsiga grejjer så man vet vad man ska pyssla med i väntan på den underbara våren.

    *kurrelisvansvift* från Bröderna Bus och Busan

    SvaraRadera
  5. Den här kylan är hemsk! Borde vara olagligt, jag kan inte vistas ute som jag vill!
    Förresten har eran matte sett att hon har meddelande från min på FB?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte har letat men hittar inget? Be henne att höra av sig igen, ber hon!

      Tass från Imma, abbemissa.

      Radera
  6. Åh ja vad vi saknar våren och sommaren. Känns ju som att det aldrig kommer tillbaka mer. Men dagarna blir längre och längre och det är härligt.

    Nosgos

    SvaraRadera