Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

onsdag 1 februari 2012

Imma

Jahajam, då har gammelmatte rymt sin väg. Och jag måste erkänna att jag hittills inte ser några som helst fördelar med att matte är ensam personal här hemma... hon sitter inte still, fast man lagt sig bekvämt tillrätta i hennes knä, utan far ut och in, hit och dit, mest hela tiden. Vad skall det vara bra för? Kattsonligen tycker jag att det räcker att hon reser sig när hon skall elda eller ordna med mat åt oss katter... jam, och åt sig själv också, förstås. Resten kan hon väl vänta med till gammelmatte kommit hem igen?

I övrigt händer ingenting särskilt just nu, vilket gläder mig. Jo, tvåbeningen som levererar vår ved kom och lastade av precis utanför källardörren, och det är ju i och för sig bra för jag tycker inte om att frysa. Och den där snön de har hotat med har inte dykt upp än... men det har blivit rätt mycket kallare ute, så jag hoppas verkligen att matte byter ut sitt vanliga täcke mot duntäcket i natt. Bara för att hon tycker att det är varmt, skall väl inte vi andra behöva lida?

3 kommentarer:

  1. Jodu kära Imma, här sitter allt gammelmatte i godan ro och dricker kaffe. Bredvid mig sitter min värdinna och på golvet finns de två söta katterna Tiger och Lovis. De hälsar å det kattligaste till er allesammans. Kan ni tänka er att gammelmatte som vanligt har drullat omkull, så jag har ett sår på överläppen och det kommer säkert att vara ett rejält blåmärke där i morgon. Blir verkligen snyggt när jag ska träffa släken (hihi).

    Tag nu väl tass om matte.

    Kram från gammelmatte Gitte - för tillfället i Stockholm. Mary hälsar så mycket!

    SvaraRadera
  2. Det är trist när de rymmer Imma... :( Här hemma är det mest lillhusse som är rymningsbenägen, men han rymmer å andra sidan mest hela tiden... Igår kom han hem med en lista på vad han och de där skojterna ska göra under våren och man får ju vara glad om man känner igen honom till slut... *suckar* Matte säger att det är som det ska vara, så småningom ska lillhusse flytta och vi blir ensamma med matte *gråter en liten skvätt* både matte och vi hoppas dock att det dröjer länge än! :)

    Men stackars gammelmatte! Inte trilla!! Det ska man inte göra... *kramar om och nosbuffar*

    Linnsen

    SvaraRadera
  3. Visst undrar man varför dom där 2-benta är så rymmingsbenägna ?
    Fast dom verkar behöva det , för dom är alltid lite xtra glada när dom kommer hem :)
    Här har det varit fluffiga täcken i mattes o husses säng länge nu = MYYYYSIIIGT !

    SvaraRadera