Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

söndag 18 december 2011

Imma

Nu har vår första gäst kommit - katten Sagge, en röd och vit kille som troligen är dryga året gammal. Matte och gammelmatte har gjort i ordning det ena rummet i övervåningen här på vår sida huset åt honom, och där har han en klätterställning, två fåtöljer, en skön dyna att ligga på och många leksaker som vi har lånat ut. När han kom, ställde matte också in mat (torr och blöt) och vatten - samt hans alldeles egen sandlåda med sand som han har använt, så att han skall känna sig tryggare. Men hon säger att han är väldigt rädd och har gömt sig, och Philemon fick sig en fräsning när han försökte gå fram till buren och hälsa. Stackars Sagge känner visst ingen annan katt, så han kände sig nog hotad av Philemon... men vi tror att han kommer att trivas bra, när han har fått bo in sig och matte har tillbringat lite tid hos honom där uppe. Då kanske hon kan ta något foto på honom också, så att ni får se vilken stilig kille han är! *morrhårsrodnad*

Sagges tvåbening är väldigt sjuk, sa han som kom med honom. Tänk så sorgligt att de inte får fira julen tillsammans...

4 kommentarer:

  1. Ledsamt att Sagges tvåbening är så sjuk men skönt att Sagge har fått komma till er. Vi vet ju att ni är toppenbra på att ta hand om andra.Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att han fick komma till er. Där får han det bra.

    Bloggsvar:
    Klosterkatterna! Jag har skrivit till henne vid upprepade tillfällen och bett henne ta bort bilden. Har berättat hur illa hon har betett sig, men hon struntar i att göra som jag säger. Har avkrävt en förklaring till hennes beteende, men har inte fått något svar. Har även mailat till hennes privata mail, men hon struntar i mig. Har nu gått så långt att jag kontaktat Facebook, men jag vet inte vad som kommer att ske härnäst.

    Jo, jag har originalbilden och kan bevisa att bilden är min. Och arg som ett bi, det är jag, fast just nu i skrivandes stund känner jag mig mest tillstukad. =(

    Tack för tröstekramen och kramar tillbaka / Rozie

    SvaraRadera
  3. Jamar som Dui o Deco att det är ledsamt att Sagges 2-bening är så sjuk :(
    Men det är braigt att Sagge fick komma till er :)

    SvaraRadera
  4. Så fint att Sagge får en chans att fira jul i klostret. I såna här tragiska situationer kan det vara svårt att hitta bra lösningar för en katt, men vi vet ju att hamnar man i klostret i Otterbäcken då ordnar sig allt på nåt sätt.

    SvaraRadera