Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

torsdag 22 december 2011

Imma

En av de saker som verkligen retas med en så här precis innan jul är alla dofterna. Matte var borta i fleraflera timmar idag, och när hon kom hem berättade hon att hon hade varit i novitiatet hela tiden och bl.a. kokat julskinkan. Kan just föreställa mig hur noviserna mådde av att känna den ljuvliga doften och sedan inte få smaka?!? Och sedan fortsatte hon att tortera katter här hemma, nämligen genom att koka saltkött, rullsylta och julkorv m.m. utan att Philemon och jag fick den minstaste lilla smula. "Ni skall få varsin fin jultallrik på julafton" var allt hon sa, och så la hon lock ovanpå godsakerna i kastrullerna. Får en matte göra så mot sina pälsklingar? *suckar djupt*

Nåjam, i morgon kommer gammelmatte hem, och våra gäster V och T, och då kanske man kan lura... hrm, jag menar, få lite godis av dem istället. Den där T är förstås väldigt svårflörtad, för han gillar egentligen inte katter så där mycket som han borde göra... men om man ser riktigt söt ut och håller i pälsen ordentligt så att man inte luddar så mycket kanske han veknar. Med V är det inga problem - hon har två egna katter och är mycket väl uppfostrad av dem, så vi kommer säkert att få både godis och gos i massor!

Hoppas att ni allihop mår bra så här inför jul? Och du, Linnsen, var rädd om ditt öga nu!

8 kommentarer:

  1. Hej Imma!

    Jag lovar att vara rädd om ögat! Jag ska snart springa och gömma mig för matte och lillhusse ska hälla meducin i ögat och det går
    jag inte med på!

    Har ni gäster hela julen?
    Lillhusse ska till nånstans i närheten av där ni bor och träffa en tjej(!) och matte funderade på att skjutsa honom.

    Vad var det för städmedel som luktade gott i nosen?

    Nosgos på er allihop! ♥

    SvaraRadera
  2. Spelar det någon roll om vi har gäster? Om din matte vill hälsa på, är hon varmt välkommen!

    Oj, det där som luktade gott heter Mr Muscle någonting... lovar att be matte kolla upp det, men flaskan är i novitiatet så det kan inte bli förrän i morgon. Ok?

    Var rädd om ditt öga!

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  3. Visst är det retligt med alla ljuva dofter. Hos oss kommer de att få sprida sig först i eftermiddag när husse har kommit. Men vi får nog smaka när skinkan är klar för den smakar matte och husse på strax efter den kommer ur ugnen MUMS ;-)

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Fy jamsingen så retligt att er matte la lock över alla godsakerna !!
    Låter kuligt med gäster hela helgen , tycker jag :)
    Hoppas ni lyckas "lura" till er xtra mycket gottis från gästerna ;-)

    Önskar er alla en fridefull Jul !!!

    P.S Jag har utlottning på min blogg nu igen :) Fram till den 26/12 kan ni lämna kattentarer :)

    SvaraRadera
  5. nej, man får INTE luras med goa dofter om man inte ger kissen det den vill ha. Basta!

    SvaraRadera
  6. Visst är det störande, man får absolut inte läska sina katter sådär,det är inte snällt. Men å andra sidan är det mycket gottis att se fram emot! Nosbuff

    SvaraRadera
  7. Som svar på din fråga om en matte får neka sina pälsklingar att smaka godsaker, så är svaret otvetydigt NEJ. Visa matte mitt svar och kräv er rätt! Genast! Dina

    SvaraRadera
  8. God jul till er alla och jag hoppas verkligen att ni får lite x-tra godis av gästerna

    SvaraRadera