Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

lördag 3 september 2011

Majsan

Vi fortsätter att knäppa våra tassar för dem vi fick besked om igår... när hemska saker händer, engagerar vi oss extra mycket. Och förhoppningsvis känner dem vi ber för av att vi sänder så mycket styrka, tröst, stöd och förståelse vi kan till dem!

En annan sak som vi jobbar mycket med är att samla in pengar till katter som behöver hjälp, och ett av de roligaste sätten är att bygga tittskåp. Det är gammelmatte som inreder skåpen, men matte och jag hjälper till... bland annat provligger jag själva skåpet, så att det känns rätt, och så ger jag en hjälpande tass med sakerna inuti skåpen. Särskilt de vackra vattenfärgerna intresserar mig mycket! Och visst är det viktigt att det finns katthår med i kreativiteten? Min päls passar alldeles utmärkt i både cernit-lera och akrylfärger... ja, när den inte längre sitter på mig, alltså. Idag har jag bland annat hjälpt matte att dekorera en liten byst som hon modellerade fram, och så testade jag hållfastheten i en pytteliten kruka hon gjorde. Den höll inte, så den fick hon göra om!

Tyvärr visade hon dålig tacksamhet för min insats... när hon lagt ifrån sig leran, letade hon upp klotången och klippte mina klor! *fnyser* Och sedan klippte hon Jennys klor också... fast den dårfinken låg bara lycklig på rygg i mattes knä med tassarna i vädret och spann sig igenom hela processen. Jaja, det är väl som matte säger att det krävs alla sorter för att fylla en värld... *suckar*

2 kommentarer:

  1. Ja visst är det hårt att skiljas åt - och man kommer nog aldrig riktigt över det, man får bara lära sig leva vidare.

    vilken tur att gammelmatte har dig som hjälper till med tassverket! Ite konstigt att tittskåpet vi såg härom dagen var så vackert!! Krukor som inte håller för en pytteliten katt, är det lika bra att man gör om på en gång!

    Spinna när klorna klipps?? Det var det värsta. Här spinns det inte alls, det kan vi lova...

    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  2. Ha,ha det där känner vi verkligen igen och visst är det fint med lite päls på konstverken eller ett o annat tassavtryck.
    Nalle

    SvaraRadera