Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

lördag 28 maj 2011

Matte

SOM jag har slitit med att försöka ladda ner bilderna jag tog igår, när Mison och Malin var här! Men först nu på förmiddagen lyckades jag få kortläsaren och datorn att prata med varandra... *pustar ut* Så här kommer en liten rapport från ett mycket lyckat, trevligt och - särskilt för Connys del - gosigt besök!

Conny lade nämligen fullständigt beslag på tjejerna och behöll tassgreppet ända tills det var dags för dem att åka. Han fördelade sina gracer mycket rättvist, låg ömsom i famnen på Mison, ömsom i famnen på Malin, pussades, la tassarna om deras halsar... och tjejerna använde alla möjliga fula knep för att locka honom från konkurrenten över till den egna famnen...

MALIN: Titta, Conny - jag har din leksak här! MISON: Hallå där, försök inte fuska!


MISON: Ja, Conny, jag visste väl att du tyckte bäst om mig! MALIN: Sluta locka honom över till dig!


MALIN: Det är mig du tycker bäst om, eller hur, Conny? MISON: *fnyser*


CONNY: Ta't lugnt, brudar - ja hinner me er båda två! MISON: *tillfälligt distraherad av gammelmatte*


MALIN: *viskar* Det finns plats för dig i bilen...


MISON: Du vet att det är min bil, eller hur?


Lyckligtvis fick gammelmatte och jag också några små ord med i laget, så vi hann prata lite med gästerna trots allt gosande och käbblande om vem Conny favoriserade mest... och en hel del skratt hann vi också med, förstås. De här två tjejerna riktigt bubblar av det! Så det var fara värt att vi glömde varför de kommit... men så småningom tog vi oss samman och gick ut till garaget där loppislådorna väntade på att få åka till Strömstads katthem och förhoppningsvis dra in massor med pengar! I Misons bil väntade en annan gosnos - hennes jättesöta lilla vovve Fiffi, som räddats från hemlöshet och elände i Rumänien! Tyvärr hade jag inte kameran med mig, men jag försäkrar att ingen av klosterkatterna behövde se på medan gammelmatte och matte gosade hund så det stod härliga till... *skrattar*

PS. Jodå, tjejerna fick träffa ALLA klosterkatterna... t.o.m. Assar visade sig, även om det mest var som ett grått streck på väg uppför trappan till övervåningen. Jenny och Majsan hälsade mycket artigt, och Sixten vågade också hälsa från mattes famn. Rafael visade gärna upp sig, men slank undan för klappande händer... och Imma? Hon agerade förstås värdinna under fikat! DS.

4 kommentarer:

  1. Conny fick sitt goskonto ordentligt påfyllt ;-)
    av era mysiga besökare. Vi tror att de var lika gosiga mot er andra också!
    Att de räddade en skällis är gulligt av dem!

    Ha nu en jamarbra lördag, men sol och fint väder. Hos oss är det grått och blåsigt idag, men det regnar i alla fall inte.

    =^.^=

    Nosbuffar till er och varma kramar till matte och gammelmatte från oss alla!

    SvaraRadera
  2. Du vet verkligen hur man gör med gäster Conny! Bra jobbat. Charmig som bara den förstår att de erbjöd plats i bilen! Kul att alla visade sig! nosbuff

    SvaraRadera
  3. Husse jamar att han har otroligt svårt att tro att Gammelmatte INTE fick något ord med i laget!;-)

    Kul att se Orginalmatte! *avis*

    SvaraRadera
  4. Tack snälla för underbart fika med underbara katter och underbara människor. Vilken hjärtlighet som mötte oss, både mig och Mison! Man känner att man är så välkommen av både tvåbenta och fyrbenta vänner.
    Med massor med kramar och kärlek säger jag tack och hoppas att vi snart ses igen?
    Sällan skådas så mycket omsorg och kärlek på ett och samma ställe <3
    Malin

    SvaraRadera