Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

torsdag 14 oktober 2010

Imma

Vi fortsätter ihärdigt att samla pengar till Snuffe och upprepar lika ihärdigt hans bankkontouppgifter här:

SWEDBANK 83279 9149908122


Till stooora vår glädje går det åt rätt håll för Snuffe på djursjukhuset, han kissar igen och om jag har förstått saken rätt verkar det som om han har fått diagnosen urinsten. Matte säger att det är positivt, för urinsten går att behandla med dietfoder och motion... kurra! *svansdansar* Att sedan Snuffes veterinär är försiktig i sina uttalanden tror matte beror på att de inte vill riskera att ställas till svars om något trots allt skulle hända - matte är ju jurist (djurist?) och vet hur människor med ansvar för andras väl och ve måste väga sina ord på guldvåg.

Själv måste jag erkänna att jag nästan har blivit lite som en kattunge sedan Conny och jag fick den här delen av huset för oss själva. Jag vet inte riktigt vad som flugit i mig, gamla kattan... men det har blivit så roligt att leka igen och jag har t.o.m. lekt med Conny! Matte säger att "det är en fröjd att se dig hoppa, skutta och klättra, för då syns det på dig att du mår bra!"... *nosrodnar lite*

4 kommentarer:

  1. Jag tror din matte har rätt i det hon säger om vettisen. Kul att du blivit som en kattunge igen och busar med Conny. Jag förstår att matte tycker det är en fröjd. *nosbuffar*

    SvaraRadera
  2. Hej. Vad härligt att du kan bejaka kattungen i dig.

    SvaraRadera
  3. Vi är också jamarglada över varje goda, försiktiga nyhet vi får läsa om Snuffe.
    Smulan (10 år) brukar jaga sin svans när hon får ett kattungeryck... Jag bara tittar med stora ögon när hon far runt runt. Hon blir nästan yr efteråt *fniss*.
    Så, var bara busig och lek med Conny så mycket du kan ;-) *nosgos*

    SvaraRadera
  4. Roliga nyheter bägge två. Kul att du leker lite, det är alltid bra med lekmotion. Även Sixten har fått sina busspratt nu på hösten men de är kortvariga.

    SvaraRadera