Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

onsdag 21 juli 2010

Imma

Som jag kanske har berättat tidigare, har jag mest bott i sovrummet sedan huset blev fullt med katter. Missförstå mig rätt nu, jag har inget emot mina fina postulanter... men det blir lite mycket för en liten, gammal och sjuk misse att tass med. Nu har dock matte börjat låta dörren till sovrummet stå öppen, och den enda som går in och ut som han vill är Conny - som ju ändå har rätt att vara i sovrummet, eftersom han sover här om nätterna och har sina mat- och vattenskålar här (samt sin sandlåda). Så nu har jag lite lättare att hålla koll på postulanterna, även om jag är lite smånervös över att Majsan skall komma in hit... hon är en riktig raring, men hon är så mycket större än jag och har inte riktigt lärt sig att man inte stirrar på en abbemissa. Matte har sagt åt henne att hon inte får gå in i sovrummet, och hittills verkar hon lyda... vi får väl se om det fungerar, eller om matte börjar stänga dörren igen.

Hur har ni det i värmen, vännisar? Jag har myggfönstret öppet och en fläkt som går hela dagarna (och nätterna), samt fräscht vatten med isbitar i, så mig går det ingen nöd på.

5 kommentarer:

  1. Skönt att du får lite privatliv. Det kan ju annars bli rätt svårt med så många postulanter och en säkerhetskatt. Här har det varit rätt skönt de senaste dagarna. Peppar, peppar ta i kattsand.

    SvaraRadera
  2. Bra Imma att du har det så ordnat för dig. Vi hoppas MAjsan tar det lugnt om hon kommer in till dig och hälsar på. Hon behöver ju lite tid att vänja sig vid klosterrutinerna. Bra att matte är med och håller ett vakande öga på henne.

    SvaraRadera
  3. Vad jättebra matte har ordnat för dig i sovrummet. Säkert kommer Majsan också att lära sig ta det lite försiktigt när hon hälsar på dig, tror vi. Värmen är lite jobbig, men vi har fönster på glänt (med spärr), nätfönster, och kallt vatten. Matte drar för gardinerna mot hettan, men vi kan ändå sitta i fönstret och kika om vi vill. Men visst fick värmen bli lite mer lagom snart! Nätterna är bäst. Då orkar man busa! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Vår matte har "förebyggt" oss för värmen!
    Nu för tiden ser man ut som ett lejon^^
    Matte har trimmat oss så vi slipper vår päls som är både lång och tjock. Då kan man popcornsskutta mer *fniss*
    Katten Findus ligger som en utsträckt banan på altanen.Han är mest aktiv på kvällen.....

    Matte har varit borta på uppdrag till Eragons som är enomlaceringshem för marvin.
    Hon fick med sig 30 st rumpor som skulle bli orm mat...... mer om detta kan ni läsa på bloggen. Matte är riktigt ilsken kan jag säga.
    Det är inte bara goa katter som råkar illa ut.
    Som tur var så hade dom en marsvinsträff också och den ska matte blogga om också.

    Phuss på nosen och kläm på rumpan från
    Arzona & Michigan ♥
    kram från matte

    SvaraRadera
  5. Nä, vad säger ni?!? Använder de marsvin som orm-mat?!? *ryser* Det var det gräsligaste jag hört! TUR att ni har en så hjärtegod matte som bryr sig om inte bara er utan andra marsvin som inte har det lika bra... sådana tvåbeningar gillar vi! *uppåtklo*

    Försiktig buff från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera