Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

söndag 20 juni 2010

Jenny

Varför måste alltid tvåbeningar väsnas sådant? Igår kom ett av mattes kullsyskon hit med sin man, och han gjorde inget annat än förde liv. Bland annat mördade han ett helt träd med hjälp av något som visst kallas motorsåg. Jodå, jag såg det med egna ögon från biblioteksfönstren! Fast matte sa efteråt att trädet var sjukt och måste tas ner för att ingen skulle bli skadad om det föll... tänk, jag visste inte att träd kunde bli sjuka och svimma, så där lärde man sig något nytt! En annan otrevlig sak som den där tvåbeningen gjorde var att laga gräsklipparen och då hörde jag Imma morra, för hon tycker inte alls om den maskinen. "Matte rastar den på gräsmattorna" jamade hon ilsket "och det väsnas så att man får ont i öronen". Låter ruskigt, tycker jag... *ryser*

Nå, på kvällen blev det lugnt, för då skulle matte och gammelmatte se på TV... det var några som skulle förgifta sig eller vad det var, Majsan försökte beskriva det (hon var över till den sidan huset och kollade vad tvåbeningarna hade för sig) men jag tror inte att jag begrep riktigt. Det var något om vackra kläder och massor av god mat och någon tårta som var över tre meter hög... varför gör man en tårta så hög - då når ju inte deras katter upp och kan slicka i sig av grädden?!? Ja, inte ens en tvåbening når ju ända upp? Obegripligt, om jag får jama vad jag tycker.

4 kommentarer:

  1. Visst är det konstigt att så många av tvåbeningarnas saker måste låta så mycket och så jobbigt. Vi förstår det inte alls! Håller med om att det var en onödigt hög tårta, men det är ju ok att hoppa upp på den och möjligtvis stå i grädden samtidgt som man äter..Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Typiskt tvåbeningar att väsnas så där. Men det var kanske lika bra att trädet togs bort innan det ramlade i skallen på nån.

    SvaraRadera
  3. Det är bara att inse att tvåbeningar älskar att väsnas. En tyst, försynt liten katt är inte tillräckligt för dem tydligen? Nåjam, det är i alla fall bättre att de tittar på tremeterstårtor på TV än väsnas med sina maskiner.

    SvaraRadera
  4. Tremeterstårtor låter konstigt. Om det inte är på längden förstås. Då ryms ju en massa kissar samtidigt bredvid varandra och kan mumsa grädde. Kurr och burr.

    SvaraRadera