Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

onsdag 9 juni 2010

Imma

När matte kom hem från sin människovet idag, var hon ledsen. Det var inte veten som varit dum, men matte tycker inte om att hon blir sämre och sämre, eftersom hon vill vara frisk. Så jag får påminna henne då och då om att hon fortfarande kan göra det allra viktigaste som finns: ta hand om oss katter! Jag pratar med Skaparkatten om det varje dag, och som jag uppfattar Hans svar kommer matte att få hjälp av Honom på samma sätt som vi får hjälp av henne... önskar bara att jag kunde få matte att förstå det, särskilt när hon sitter och gråter i min päls. Ibland är det verkligen synd om tvåbeningarna omkring oss, tycker ni inte?

8 kommentarer:

  1. Stackars matte, tur att hon har dig som är så klok. Det är ju faktiskt en av våra viktigaste uppgifter att ta hand om våra mattar och det gör du och de andra klosterkatterna på bästa sätt. Tröstbuffar till matte. Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Underbara klosterkatter! Vi har blivit nosbuffade i er riktning av Wikki bloggkatten, denna flitiga misse. Vi är två katter som bor med vår matte, husse och lillmatte i Göteborg. Kommer följa er blogg flitigt.

    De tvåbenta är inte som de fyrbenta det är en sak som är säker. Tur ändå att de har oss.

    NosPuss Sven och Signe med matte Agnes

    SvaraRadera
  3. Det var tråkiga nyheter till matte. Jag tror att ni är bästa medicinen för henne. Utan er hade situationen varit besvärlig, men nu när ni finn kommer matte att bli bättre med er hjälp. Det är jag säker på. Hon bhöver er nu mer än nånsin.

    SvaraRadera
  4. Mjau. Slavarna kallar mig för "lilla empatikatten" eftersom jag alltid kommer nosande när nån av dem är ledsen. Men det är ju nog ett kattjobb det med! (Dessutom smakar tårar salt och gott!)

    SvaraRadera
  5. Stackars matte. Men det är tur att du och dina vänner finns i närheten för att skänka tröst och stöd. Precis som det jamats tidigare, så tror jag att det är den bästa medicinen.

    SvaraRadera
  6. Så tråkigt att höra, att matte inte blir bättre. Det är tur, att ni i alla fall kan hjälpas åt att ta hand om varandra, klosterkatter och tvåbeningar. Omtänksamhet och gos är inte att förakta. Vi önskar att matte får goda nyheter snart av sin vettis. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  7. Butte, språkrör för kajjoskissorna och Jennys överordnad, sänder ett varmt och kraftfullt jam till klosterkatterna. Budskapet handlar om ett förbättrat hälsoläge och en lugn och avkopplande sommarsäsong i klostret i Skaraborg.

    Ber samtidigt få överlämna en liten virtuell och försiktig puss på den ursöta Immanosen. Bränn inte ut dig nu och ta inte på dig för mycket ansvar på dina späda axlar sötnos... mjuka tasskramar från Butte Bolis de los kajjos

    SvaraRadera
  8. Mjau, Klostermatte, kan vi hjälpa till att bära din gråt, fånga dina tårar och stötta din sorgsna själ? SkaparKatten lyssnar, det är jag säker på! tröstbuff* ♥
    TassKram Wikki

    SvaraRadera