Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

torsdag 1 april 2010

Imma

Puh, kallas inte detta Stilla Veckan?!? Så sätter matte och gammelmatte igång och möblerar om... och drar fram snabeldraken... *suckar djupt* Nå, nu har tydligen påskfriden inträtt - det är lugnt och stilla, vi har fått vår kvällsvard och matte har fyllt CPAP:en med vatten så hon planerar nog att krypa i säng snart. På tiden, om ni frågar mig! Jag ser fram emot morgondagen, årets mest stillsamma dag... men jag gissar att ett antal postulanter kommer att ha myror i skinnet *fnissar*... tror knappast att de klarar av att hålla sig i stillhet en hel dag, oavsett att det är Långfredagen. Nåja, jag skall inte begära för mycket av dem så här i början... ingen av dem har väl firat en kristen påsk förut, så de är inte vana vid våra seder.

Tass på er, alla vänner, och ha en fin påsk! Själv tänker jag försöka sitta i en solstrimma (om det inte regnar) och begrunda livet och evigheten, samt förstås äta gott... matte bjuder alltid på kyckling, ägg och skinka på påskaftonen. Hoppas att ni andra också får något gott att äta under helgen!

3 kommentarer:

  1. Ooooh Matte kanske tar fram torrisarna som jag bara får vi speciella tillfällen typ varje söndag.. Jo jag får mat annars mef, men bara matte-mat eller rester som Matte säger.

    tass
    Busan -ladugårdskatt

    SvaraRadera
  2. Önskar Er alla en stillsam och solig Glad Påsk.
    Ett och annat bus får man göra ^^

    Merlins vänner

    SvaraRadera
  3. Mmm, kyckling och skinka. Det kanske blir en liten räka också? Glad Påsk på er alla!

    SvaraRadera