Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

torsdag 18 mars 2010

Imma

Madonna skall få ett eget hem - kurraaaa! *svansdansar* Vi funderar faktiskt på att ställa till med ett kalas för hennes skull, för varje katthemskatt som får ett eget hem och en egen matte/husse är ett mirakel värt att fira med både tonfisk och krongrädde, tycker ni inte?

Fast matte har inte köpt någon krongrädde, såg jag när jag inspekterade matkassarna hon bar hem idag. Ja, det är en av mina uppgifter här i klostret att gå igenom allt som köps in. Ibland grälar jag på matte när hon köpt något onödigt, men andra gånger får hon beröm när hon handlat bra... som idag, när hon hade köpt gott om blötmat till oss allihopa. I morgon skall hon köpa torrfoder också, det blir nog kungliga kaninen som vanligt, för det köper hon i stora säckar på ett speciellt ställe.

I morgon, ja... *suckar djupt* I morgon är det dags för det där eländiga veterinärbesöket! Och jag VET att jag kommer att bli stucken i tassen... Olle sticker mig ALLTID i tassen och suger ut blod för att se hur mina njurar mår. Mycket otrevligt! Undrar vad han skulle tycka om jag gjorde så på honom varje gång vi ses?!? Och som om det inte räckte, skall Conny och Majsan med också... man får hoppas att vi får resa i varsin transportkorg, för Majsan är alldeles för närgången och hur Conny reagerar på veterinärbesök vågar jag inte gissa - han är lite egen överhuvudtaget, den kissen. Bland annat GILLAR han att åka bil - jag menar, vilken vettig katt gör det?!?

8 kommentarer:

  1. Kära Imma, vi läste inne hos Sippo, att du undrade vad RSS läsare är för ngt, maju
    Det visste inte vi heller tidigare, vad det var för ngt,men vi har fått det förklarat för oss, men så här fungerar det:
    Du MÅSTE vara på din blogg för att det ska fungera, sedan klickar du på:
    Du klickar på: *verktyg, sedan går du ner i menyn där, och till höger kommer då en *skylt* eller vad man ska kalla det för, där det står:Feeds på denna sida
    då kommer det upp en sida där du kan prenumerara på dom sidor du vill prenumerara på
    men då måste du gå till den sidan först, som du vill prenumerara på.
    Du kan ju kolla denna sida som vi har

    http://katternasblogg.blogg.se/index.rss
    det ser ut ungefär så
    Hoppas du förstår hur vi menar, Imma, fråga igen annars, maju

    Tass på dig Imma och alla klosterkatter
    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan


    http://katternasblogg.blogg.se/

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med Madonna, vi är så glada för hennes skull!Låter besvärligt med vettisen. Men det handlar ju om att ni ska må bra allihop så ni får stå ut. Berätta gärna när ni kommer hem! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Vi är också glada för Madonnas skull. Du har inte funderat på att att ta med en egen stickare och använda på vettisen? Då kanske han slutar att stjäla ditt blod. Vi håller tassarna för er allihop. *håller hårt*

    SvaraRadera
  4. Åååh, Madonna! Jag måste genast rusa dit och gratta! Jag tycker det hade varit så roligt att ha henne, men resan hade blivit på tok för tung:-/ Så roligt om hon nu får ett eget hem:-)

    SvaraRadera
  5. Det är roligt att se att ni håller koll på vad som sker med de kompisar som är kvar på katthemmet. Madonna kommer få det jättebra, det är jag säker på. Sen är det bra att ni kollas upp också, även om det betyder stick i tassen. Det är ju aldrig kul, men ofta kan man ju sätta in en bra medicin, som för all del inte heller är så kul att ta alla gånger, men den brukar ju göra att man mår bra. Håller tassar för er allihop att det går bra hos vettisen. Conny kanske får lite tröst av själva bilresan om han tycker det är kul.

    SvaraRadera
  6. Hur har det gått idag Imma? Jag har skickat tröst-spinn hela dagen, kände du det?
    NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  7. Lycka till hos veterinären! O Trevlig helg! :) /Siri, Blueberry O Wildberry

    SvaraRadera
  8. Kära Wikki, ett tag kände jag mig väldigt övergiven... men i det stora hela gick det bra och jag höll på min värdighet hela tiden. Nästan. Det är inte lätt att vara liten och gammal... *suckar*
    Tack för spinnandet!

    Tass från Imma, stucken.

    SvaraRadera